Hier vind je in de vorm van korte artikelen al onze mooie herinneringen, onze tips en alles wat er op dit moment te koop is. Veel leesplezier!
Mail ons als je maandelijks onze nieuwsbrief wilt ontvangen.
Hier vind je in de vorm van korte artikelen al onze mooie herinneringen, onze tips en alles wat er op dit moment te koop is. Veel leesplezier!
Mail ons als je maandelijks onze nieuwsbrief wilt ontvangen.
Een boerderij in de Betuwe is natuurlijk niet compleet zonder fruitbomen. Dus ook bij ons geniet je in het voorjaar van de bloesem, en vanaf juni komen om de beurt de rode bessen, de kersen en de pruimen. Altijd een drukke tijd, want dat fruit moet je op tijd plukken, anders zijn de vogels je te snel af.
En als je het dan geplukt hebt moet je het snel verkopen of verwerken, want het bederft heel snel. Dus maken we bessensap, en jams.



Onze bessen staan in het “Keijzerlaantje” – we kregen de bessenstruiken van een de Keijzer. We hebben twee soorten, die niet gelijktijdig rijpen, dus we hebben wel zes weken lang bessen.
Onze pruimen zijn Opals, die stonden hier al toen we hier kwamen wonen. Het éne jaar hebben we er heel veel, en het andere jaar mislukt het helemaal – dat komt waarschijnlijk omdat we niet spuiten.
Onze kersenboom is van onbekend ras, het was ‘de kleine boom’ toen wij hier begonnen. Inmiddels is de ‘grote boom’ omgewaaid, maar de kleine is inmiddels ook al groot. De meeste kersen worden opgegeten door de spreeuwen, die komen er echt als een wolk opzitten en met een paar uur is het dan voorbij. Maar totdat de spreeuwen komen kunnen wij er mooi een aantal emmers uithalen!


Mocht je zin hebben in wat fruit: bel even, want zeker de kersen hebben we maar heel kort. We maken wel altijd genoeg jam voor het hele jaar zodat je die op elk moment kunt komen kopen.